Ledig stilling: Digitaliseringsrådgiver for Fosenkommunene

Ledig stilling: Digitaliseringsrådgiver for Fosenkommunene

Indre Fosen kommune

Digitaliseringsrådgiveren skal arbeide med digitaliseringsprosjektene i Fosensamarbeidet. Arbeidet vil i stor grad bestå av kartlegging av eksisterende arbeidsprosesser, forbedre eller skape nye digitale prosesser der en blant annet benytter seg av robotisering, og etterhvert bruk av kunstig intelligens. Digitaliseringsrådgiveren vil samarbeide tett med prosjektleder for digitaliseringsprosjektet Digital Døgnåpen Forvaltning som jobber med heldigitalisering av innbyggerdialogen.

Fosensamarbeidet er langt framme innen tjenesteutvikling med digital støtte og deltar i flere regionale og nasjonale satsninger.

Digitaliseringsrådgiveren er organisert i Fosen IKT.

Arbeidsoppgaver:

  • Prosesskartlegging og prosessforbedring i Fosenkommunene
  • Digitalisering av arbeidsprosesser
  • Initiere og følge opp prioriterte prosjekter og satsingsområder
  • Gevinstrealisering
  • Delta i eFagrådet for Fosenkommunene

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant høyere utdannelse/bachelor.
  • Praktisk erfaring med prosesskartlegging og prosessforbedring.
  • Praktisk erfaring med digitalisering og robotisering av arbeidsprosesser, RPA.
  • Praktisk erfaring med aktuelle robotiseringsverktøy, som for eksempel BluePrism.
  • Erfaring med prosjektledelse.
  • Erfaring med økonomistyring og rapportering.
  • Organisasjonsforståelse

Utdanningsretning:

  • Annet
  • Utdanningstittel: Høyskole/Universitet

Utdanningsnivå:

  • Høyskole/Universitet, Diplom/Bachelorgrad

Personlige egenskaper:

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Åpen, involverende og samarbeidsorientert.
  • Strategisk og målrettet.
  • Resultat- og utviklingsorientert.
  • Det vil bli lagt vekt på personlige egenskaper og tidligere oppnådde resultater.

Språk:

  • Norsk

Vi tilbyr:

  • En utfordrende jobb i et innovativt arbeidsmiljø med mennesker som byr på seg selv. Vi har stor takhøyde for sterke meninger, glimt i øyet, og har en hverdag som stadig byr på spenstige utfordringer. Gode pensjonsordninger. Lønn etter avtale.

Fosen IKT er Fosenkommunenes valgte tjenestesenter for felles IKT-tjenester. Vi har ansvaret for å bygge opp og drifte felles IKT-infrastruktur og felles sentraliserte løsninger. Fosen IKT er organisert etter vertskommunemodellen og er lokalisert ved Rissa rådhus i Indre Fosen kommune. Vi består av åtte fast ansatte og for tiden tre lærlinger. Fosen IKT jobber kontinuerlig med å følge med i utviklingen, og skape framtidens kommuneorganisasjon med nye og smartere måter å arbeide på.

2018-01-04T07:21:41+00:00