Hjelp / FAQ

Hjelp / FAQ
Hjelp / FAQ2017-11-24T13:21:02+00:00
E-post oppsett for mobiltelefon2016-02-25T14:08:55+00:00

Denne guiden tar for seg oppsett av e-post for iPhone (iOS 9.3), men samme innstillinger fungerer fint på andre telefoner også.

  1. Åpne «Innstillinger«
  2. Åpne «Mail, kontakter, kalendere«
  3. Trykk «Legg til konto«
  4. Velg «Exchange«

 

Skriv inn følgende informasjon:

(Merk: Fyll inn de feltene som som du ser, de andre vil komme frem automatisk etter hvert som du trykker «Neste»)

  • Din e-postadresse (f.eks. Ola.Nordmann@rissa.kommune.no)
  • Dit brukernavn og passord (samme som du logger på din datamaskin med)
  • Tjener: mobil.fosendrift.no
  • Domene: login

 

Sjekk guide på intranett og/eller ta kontakt med din nærmeste IKT-kontakt om du opplever problemer.

Hjemmekontor / Citrix2017-11-24T13:21:02+00:00

Hjemmekontor finner du her.

For å logge på vårt hjemmekontor trenger du Citrix installert på din datamaskin.

Gå til Citrix nedlasting
TeamViewer – Fjernhjelp/Fjernstyring2017-11-24T13:21:02+00:00

TeamViewer benyttes for å fjernstyre din PC.

Dette er kjekt for å kunne hjelpe deg og/eller kjøre opplæring over telefon samtidig. Men husk at fjernstyring av din PC gir full tilgang til alle dine programmer og filer – så aldri gi noen andre tilgang til din PC med mindre du stoler på personen.

Ikke tillatt noen å fjernstyre din datamaskin med mindre det er du som kontakter de (du ringer til oss i FosenIKT) eller at vi i Fosen IKT kan referere til en helpdesk-sak som du har meldt inn!

Last ned TeamViewer
Webmail2017-11-24T13:21:02+00:00

Har du e-post fra Fosen IKT som du ønsker å lese på farten?

Gå til webmail